נאום מרגש של בוגרת המכינה ללימודים על תיכוניים – לימודים בסל שיקום

המכינה ללימודים על תיכוניים היא מסגרת של לימודים בסל שיקום (השכלה נתמכת). התכנית הוקמה עבור צעירים המעוניינים ללמוד במסגרת לימודים מקצועית או אקדמית וזקוקים להכוונה והכנה לקראת לימודים אלה, וללווי מקצועי במהלכם; מיועדת לזכאי של שיקום ושיקום מקצועי בביטוח לאומי. המכינה ללימודים על תיכוניים מתקיימת בפריסה ארצית: באר שבע, ירושלים, ראשון לציון, תל אביב וחיפה.

נאום מטקס הסיום של בוגרת המכינה ללימודים על תיכוניים – ירושלים, מחזור 2016

שלום לכולם,
אני רוצה להגיד כמה מילים על החוויה שלי במכינה.
אחרי הרבה שנים שלא יצאתי מהבית לאחר המשבר שלי, הגעתי למסגרת של אשנב כמסגרת ראשונה בשיקום. היו לי ציפיות להכיר עולם של לימודים, להעשיר לי את הידע ואנשים חדשים.

במכינה למדתי מה זה להיות סטודנטית- לשבת, להתרכז, להקשיב. מקצועות חדשים שלמדתי- כמו ביולוגיה, אנגלית ואוריינות, מצאתי בהם המון עניין והצלחתי לרכוש כלים חשובים שאשתמש בהם גם בעתיד.

עברתי תהליך משמעותי של שיקום במכינה, למדתי להכיר את הצדדים החזקים שבי – על היכולת שלי לתת לאנשים אחרים מהידע והניסיון שלי, להיחשף ולשמוע אחרים שנמצאים במצב דומה לשלי. נהניתי מהיום-יום במכינה, שיש לי למה לקום בבוקר, שאני עושה משהו משמעותי עם עצמי- שאני יכולה ללמוד ולחזק את עצמי לקראת העתיד שלי. הזמן במכינה נתן לי להרגיש יותר חזקה, יותר פתוחה לדבר על עצמי ועל המחלה. נתן לי לקבל אותה יותר כחלק ממני. לאא צריך לעשות סטופ בחיים- אלא לחיות עם המחלה. להמשיך להגדיר לעצמי מטרות ולרצות להתקדם. וזה גם הודות לאמונה הגדולה שיש בי.

ולכם הסטודנטים, רציתי להודות, על כמה שלמדתי מכם, למרות שאני בסטטוס וגיל אחר, למדתי מכם המון על נתינה, על הבנה, הרבה שיתוף. עברנו חוויות משותפות, החוויה הזו של ההיכרות, הגיבוש של כולם, כמה יכולנו ללמוד זה מזה. תודה לכל אחד ואחת מכם שנתתם לי המון חיבוקים וחיזוקים חיוביים. ממש היו ימים לא פשוטים שעברו עלי, ואתם הייתם שם, בלתת לי כוס קפה, או מילה טובה- זה חיזק והרים אותי. בעיני, זו מסגרת שתורמת המון וחשובה לשיקום של מתמודדים.

ולמרצים ואנשי הצוות של אשנב – גם לכם רוצה להגיד תודה בשם כולנו. על כל העזרה והפידבק החיובי. על היכולת להיחשף בפניכם ולקבל תמיכה. תודה על הידע שהעברתם לנו, על האמפתיה וההקשבה, ועל הכלים שנתתם לנו בשיעורים, בסדנאות ובפגישות האישיות.

שיהיה בהצלחה לכולכם בדרך ההמשך, בהצלחה בדרך שתבחרו ללכת בה- לימודים או עבודה. שתמיד תזכרו את החוויה המשותפת שעברנו, ושזה ייתן לכם כוח להמשך ואמונה בעצמכם.

משפט שתמיד הולך איתי הוא – "אין דבר העומד בפני הרצון". כי כשאתה שואף למשהו ורוצה משהו ומאמין בעצמך- אתה יכול להניע את עצמך להגיע אליו ולראות את ההצלחה שלך. וזו המתנה שלי אליכם, מאחלת שתמיד תוכלו לממש את הרצון שלכם, שתשתלו את השתיל ולאחר שתשקו אותו ותשקיעו בו זמן, תזכו לקטוף את הפרחים.
חזקו ואמצו!